§1. Wstęp
- Sklep internetowy AniPasje dostępny pod adresem internetowym www.anipasje.pl prowadzony jest przez Adama Gryca prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą AniPasje Pierniki Adam Gryc z siedzibą w ul. Górna 15 15-523 Grabówka, podlaskie, Polska, NIP 9661203584 REGON 050828970.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2. Definicje
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- E-Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.anipasje.pl
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w E-Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta użytkownika.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w E-Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient – każdy podmiot obejmujący i Konsumenta i Przedsiębiorcę dokonujący zakupów za pośrednictwem E-Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach E-Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Koszyk – element oprogramowania E-Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Konto użytkownika – konto Klienta w E-Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w E-Sklepie.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z E-Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin E-Sklepu.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą AniPasje Pierniki Adam Gryc z siedzibą w ul. Górna 15 15-523 Grabówka, Białystok, podlaskie, Polska, NIP 9661203584 REGON 050828970
- Strona produktowa – strona w E-sklepie, na której przedstawione są informacje na temat Produktu.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§3. Kontakt z E-Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Górna 15 15-523 Grabówka, Białystok, podlaskie, Polska
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@www.anipasje.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 519 129 909
- Wszelkie formularze kontaktowe dostępne na stronie anipasje.pl
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
28 1090 2590 0000 0001 5777 2321 - Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10:00–18:00 od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 10:00-17:00 w soboty w wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy.
§4. Wymagania techniczne
- Do korzystania z E-Sklepu, w tym przeglądania asortymentu E-Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu (Internet Explorer 8 i nowsze, Google Chrome 15 i nowsze, Mozilla Firefox 7 i nowsze, Opera 11 i nowsze) obsługująca CSS i JavaScript
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące Polityki Prywatności w zakresie obsługi plików cookie zawarte są na stronie www.anipasje.pl/polityka-prywatnosci
§5. Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu E-Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie E-Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających jego realizację.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają VAT).
- Na cenę więżącą i ostateczną do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
§6. Informacje szczegółowe o produkcie
ZESTAWY CIASTEK PERSONALIZOWANE
- Przedmiotem sprzedaży E-Sklepu są świeże, ręcznie robione, spersonalizowane produkty ciastkarskie (ciastka maślane zdobione lukrem).
- Ze względu na specyfikę produktu (ręczne wykonanie) produkty nabywane przez Klienta mogą nieznacznie się różnić (kolorem, kształtem) od tych prezentowanych na stronie.
- Ciastka z tego samego wzoru również mogą się nieznacznie różnić między sobą.
- Ciastka są wykonywane na zlecenie Klienta w celu zaspokojenia jego indywidualnych potrzeb. Sklep daje możliwość personalizacji swoich wyrobów między innymi przez możliwość zamówienia ciasteczek z napisami zdefiniowanymi bezpośrednio przez Klienta.
§7. Zasady składania Zamówienia
- Klient może składać zamówienia za pośrednictwem E-Sklepu przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
- Procedura składania zamówienia obejmuje:
a. wybór Produktu będącego przedmiotem Zamówienia. W tym celu należy
i. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia
ii. na Stronie produktowej, jeśli jest to wymagane dla Produktu, wypełnić właściwe pola personalizacji produktu oraz wskazać ilość zamawianych sztuk Produktu a następnie kliknąć przycisk „do koszyka”;
b. potwierdzenie zawartości koszyka, wybór sposobu dostawy, formy płatności oraz potwierdzenie ostateczne ceny za Zamówienie
c. wskazanie przez Klienta danych osobowych i teleadresowych niezbędnych do realizacji Zamówienie. - Zamówienie na Produkty inne niż prezentowane na stronie można składać jedynie drogą mailową pod adresem podanym w §3. niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo nie przyjęcia Zamówienia bądź anulowania już przyjętego Zamówienia w przypadku Produktów personalizowanych, na których umieszczone napisy zawierałyby treści niecenzuralne lub naruszały prawa osób trzecich.
§8. Oferowane metody dostawy
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. odbiór osobisty w Punkcie stacjonarnym;
b. wysyłki kurierskiej po uzgodnieniu ze Sprzedającym. - Sprzedający zastrzega, że część Produktów dostępnych w ofercie ze względy na zastosowany sposób pakowania i skład nie może być dostarczanych w wysyłce kurierskiej. Informację taką Sprzedający zawsze umieszcza na Stronie produktowej danego Produktu.
- Cena dostawy zamówienia jest zmienna, na jej wpływ ma między innym wielkość zamówienia
§9. Oferowane metody płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Przelew bankowy – dokonanie zapłaty przelewem bankowym na konto firmowe Sprzedawcy;
28 1090 2590 0000 0001 5777 2321
§10. Realizacja Zamówienia
- Informacje o Produktach podane na stronie E-Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z §7 Regulaminu.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy ze Sprzedawcą.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Klient obowiązany jest do dokonania zapłaty w całości za Zamówienie
a. w trakcie składania Zamówienia jeśli korzysta z funkcji obsługi płatności on-line lub kartą płatniczą;
b. niezwłocznie po złożeniu Zamówienia na wskazanych rachunek bankowy Sprzedawcy jeśli korzysta z metody płatności przelewem bankowym. - W przypadku Zamówień o wartości przekraczającej 600 PLN i terminie realizacji dłuższym niż 7 dni roboczych Sprzedawca i Klient mogą uzgodnić wpłatę zadatku. W takim przypadku Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedającemu pozostałą kwotę za Zamówienie w terminie 7 dni roboczych przed terminem realizacji
a. W szczególnych przypadkach Sprzedający i Klient mogą uzgodnić, iż pozostała kwota lub jej część zapłacona będzie w uzgodnionym dniu po terminie realizacji Zamówienia. - Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym przez Klienta w Zamówieniu i zaakceptowanym przez Sprzedającego podczas składania Zamówienia
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym przez Klienta podczas zamówienia, jeżeli Klient dostał od Sprzedającego potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§11. Czas realizacji zamówień
- Sprzedający zamieszcza na Stronie produktowej informację czasie realizacji zamówienia, tj. o liczbie dni roboczych, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia lub udostępnienie przedmiotu zamówienia do obioru osobistego.
- Czas realizacji zamówienie liczony jest od:
a. dla przelewów bankowych – od momentu zaksięgowania środków na rachunku Sprzedającego
b. dla płatności on-line – uzyskania pozytywnej autoryzacji transakcji
c. dla kart płatniczych – uzyskania pozytywnej autoryzacji transakcji - Czas realizacji zamówienia w zależności od wielkości zamówienia i możliwości produkcyjnych w danym terminie może ulec zmianie. W przypadku gdy termin realizacji zamówienia musi ulec wydłużeniu, Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Klienta i zaproponuje mu jeden z następujących wariantów:
a. wyznaczenie nowego terminu realizacji zamówienia przypadającego w terminie zaakceptowanym zarówno przez Klienta jak i Sprzedającego;
b. anulowanie całości Zamówienia (po zaakceptowaniu tego wariantu przez Klienta, Sprzedający będzie zwolniony z obowiązku realizacji Zamówienia);
c. anulowanie Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta zamówienie zostanie zrealizowane w części, przy czym Sprzedający będzie zwolniony z obowiązku jego realizacji w pozostałym zakresie).
§12. Odstąpienie od umowy
- Z zastrzeżeniem §12 pkt 4, w ramach zawartej na odległość Umowy sprzedaży Konsument ma prawo w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania zamówienia, odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w §12. pkt. 3. niniejszego Regulaminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w §3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Klient ma obowiązek odesłać zwracany towar Sprzedającemu niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od dnia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres podany w §3. na własny koszt,
- Z wyłączeniem następujących przypadków opisanych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz:
a. nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c. dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. - W związku z §12. pkt. 4., Klientowi dokonującemu zamówienia w E-Sklepie nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy na Produkty, służące zaspokojeniu indywidualnych potrzeb Klienta (Zestawy i ciastka personalizowane) i/lub produkty z krótkim termin przydatności do spożycia (poniżej 45 dni).
- W szczególnych i uzasadnionych przypadkach Sprzedający może dać Kupującemu możliwość anulowania wcześniej złożonego Zamówienia, pod warunkiem, że nie zostało ono jeszcze wyprodukowane i nie później niż na 7 dni przed terminem realizacji Zamówienia ustalonym z Klientem. W takich przypadkach Sprzedający zastrzega sobie możliwość potrącenia 20% wartości Zamówienia ze względu na poniesione koszty transakcyjne
- Sposób dokonania Zwrotu środków wynikający z odstąpienia od Umowy opisuje §14. niniejszego Regulaminu.
§13. Reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego, jeśli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Produkt bez wad.
- Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy lub pocztą elektroniczną na adres e-mail. Dane kontaktowe Sprzedawcy podane są w §3. niniejszego Regulaminu.
- Paczki dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej należy otwierać w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków lub uszkodzenia produktu należy sporządzić, wraz z kurierem, PROTOKÓŁ SZKODY. W przypadku braku tego dokumentu Reklamacje nie będą uwzględniane.
- W przypadku gdy umową Sprzedaży objęte są świeże produkty ciastkarskie (ciastka maślane z lukrem lub bez) służące zaspokojeniu indywidualnych potrzeb klienta (ciastka personalizowane) i wypiekane na jego indywidualne zamówienie, ze względu na specyfikację produktu tj ręczne wykonanie, ciastka nawet z tego samego wzoru mogą się nieznacznie różnić między sobą, dlatego nieznaczne różnice w kolorach czy kształtach nie mogą stanowić przedmiotu reklamacji.
- Kupujący niebędący jednocześnie Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. W przypadku braku zawiadomienia o wadzie, towar uznaje się za przyjęty.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta. Sprzedający poinformuje Klienta mailowo lub telefonicznie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku reklamacji Produktu należy odesłać go w stanie nienaruszonym (w nieuszkodzonym opakowaniu i bez śladów użytkowania) wraz dowodem zakupu. Wymiana towaru następuje po uznaniu reklamacji przez Sklep w okresie 7 dni oraz w tym terminie następuje wysłanie nowego towaru lub zwrot równowartości towaru.
- Koszty przesyłki (zwrotu towaru) ponosi Klient. Koszty ponownego wysłania poprawionego produktu ponosi E-Sklep.
- W przypadku gdy wynikiem rozpatrzenia reklamacji jest zwrot pieniędzy, nastąpi on w formie opisanej w §14. niniejszego Regulaminu.
§14. Zwrot środków
- Sprzedający dokona zwrotu należności w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
a. zwrotu Produktu (odstąpienia od umowy) z Zamówienia,
b. uznania reklamacji i braku możliwości naprawy uszkodzonego Produktu lub wymiany na nowy. - Zwrot środków nastąpi w takiej samej formie w jakiej dokonano płatności tj.
a. na rachunek bankowy Klienta z którego dokonano płatności przelewem lub przelewem on-line;
b. w przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
§15. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Wszystkie dane osobowe Klientów są traktowane przez E-Sklep jako poufne i są chronione zgodnie z ustawowymi regulacjami, w szczególności zawartymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (Dz. U., z 2002 r., nr 101, poz. 926) oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz. U., z 2002 r., nr 144, poz. 1204).
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem E-Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane są przez Administratora E-Sklepu w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów E-Sklepu mogą być:
a. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności on-line lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Chęć usunięcia lub zmiany danych osobowych Klient może zgłosić listownie lub za pośrednictwem e-mail (dane kontaktowe Sprzedającego podane są w §3. niniejszego Regulaminu)
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§16. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez E-Sklep zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania wszelkich sporów związanych z wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy jest sąd właściwości ogólnej, bądź sąd miejsca wykonania umowy.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Zawartość strony internetowej www.anipasje.pl jest objęta ochroną praw autorskich. Zdjęcia wykonane przez E-Sklep są chronione prawem autorskim. E-Sklep nie wyraża zgody na kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie czy utrwalanie zdjęć oraz informacji zawartych na stronach sklepu w części lub w całości bez zgody autora.